Ha a kikotoben setaltunk, mindig megcsodaltuk az obol lagy hullamain ringatozo vitorlast, szeptember 23-an viszont teljes pompajaban, dagado vitorlakkal lathattuk.
A Kawasaki Hajoepito vallalat epitette Kobe varosaban es 1930. januar 27-en indult utjara Kaiwo Maru novere mellett. Iskolahajokent szolgalt tengereszkadettek szamara, es az 54 ev alatt 11.500 kadett tanulta meg a fedelzeten a vitorlas hajok mukodesenek csinjat-binjat. Osszesen 1.830.000 kilometert tett meg, ez a tavolsag eleg lenne ahhoz, hogy 45-szor korbehajozzuk a foldet.
A Nippon Maru 97 meter hosszu, 6.9 m szeles, kozponti arboca 12.95 m magas, sulya 2286 tonna, 32 vitorlajat osszesen 2397 negyzetmeternyi vaszonbol keszitettek. Utjai soran 27 tiszt, 48 tengeresz es 120 gyakornok volt a fedelzeten.
A hajot 1984-ben Yokohama varos felugyelete ala helyeztek, majd 1985-ben muzeumkent megnyitottak a nagykozonseg szamara, a Nippon Maru Emlekparkban.
Evente nehany alkalommal felhuzzak a vitorlait, az alabbi oldalon ki lehet deriteni az idopontokat:
http://www.yokohamajapan.com/events/
A hajora a belepo 400 yen, a mellette levo muzeummal (Yokohama Port Museum) egyutt 600 yen.
Sok helyiseget meg lehet tekinteni: a kadettok, a tisztek, a kapitany szobait, a konyhat, az ebedlot, a parancsnoki es az orvoso szobat, ezenkivul a hajo iranyitasara szolgalo eszkozoket ( iranytuk, terkepek, szektansok….), valamint a gephaz egy reszet.
Delutan tobb mint szaz onkentes kozremukodesevel, leengedtek a vitorlakat es rogzitettek az arbocrudakhoz.