Naplo Japanrol

A Fuji arnyekaban

A Fuji arnyekaban

Hakone

2018. november 01. - Vadrozsa

Ha egy kicsit szabadulni szeretnenk a forgalmas, zajos nagyvarostol, Hakone nagyszeru, termeszetkozeli celpont kirandulasra, kikapcsolodasara. Minden adott amire a felfrissuleshez szuksegunk lehet: hegyek-volgyek, erdok, tavak,  vulkanikus tevekenyseg, onsenek, es ami mindezt megkoronazza: csodas kilatas a Fujira.

Tokiobol vonattal kevesebb mint 2 ora alatt ott lehetunk, tehat egy naposra is tervezhetjuk a kiruccanast, ha nincs tobb idonk. Ha 2 vagy 3 napot szeretnenk maradni erdemes megvenni a Hakone Free Pass berletet ami kulonbozo tomegkozlekedesi eszkozokre (vonat, busz, siklo, kotelpalya, hajo) korlatlan hasznalatot biztosit, valamint kedvezmenyes belepot egyes turisztikai latvanyossagokhoz.
Ha Shinjukuban vesszuk meg 5140 a ket napos, 5640 a harom napos berlet ara. Innen a kulonleges "Romance Car" vonattal is mehetunk, a berlet ennek arabol is kedvezmenyt jelent, de elore le kell foglalni a helyunket. Tobb info itt:
Mi Odawaraban vettuk meg a berletet, onnan 4000 yen/fo ket napra, 4500 harom napra.
Ha mar ott vagyunk, erdemes megnezni a kastelyt, alig 10 percnyi gyaloglasra van a vonatallomastol (East Exit, aztan vegig az Ohoribata utcan).

Az Odawara kastelyt a 15. szazad kozepen epitettek, 1703-ban egy foldrenges soran megsemmisult, gyorsan ujraepitettek, aztan kesobb megis lebontottak. Jelenlegit 1960-ban kezdtek el epiteni, korabeli modellek es rajzok alapjan. Kivulrol harom, belulrol negy emeletes, a kiallitott fegyverzeteken kivul, a legfelso szintrol szep kilatas nyilik a kornyekre. Mi nem mentunk be, mert mar lattunk eredeti kastelyt belulrol, a masolat annyira nem erdekel.
Egyebkent ez a kastely van a legkozelebb Tokiohoz, a foldszinten Tortenelmi Muzeum is varja az erdeklodoket.

Vonatra szalltunk, a Hakone Tozan Japan legregebbi hegyi vasutja. A kis vonat suru erdos volgyben, hidakon es alagutakon keresztul, cikk-cakkban halad, haromszor valtoztat iranyt, de nem kanyarodik, hanem megall, a vezeto atsetal a vonat masik vegen levo vezetofulkebe es ellenkezo iranyba indul tovabb, kozben folyamatosan folfele kaptat.
A Hakone Tozan vonal ket reszbol all: Odawara es Hakone-Yumoto also szakasz, valamint a Hakone-Yumoto es Gora kozotti, latvanyosabb felso szakasz.
Gora mar 541 meteren van, itt talalhato a Hakone Open Air Museum, de mi nem terveztuk megnezni, igy itt atszalltunk a Hakone Tozan Cable Car nevu siklora. 10 perc mulva Sounzan megallonal voltunk, ahonnan mar 10 ferohelyes drotkotelpalyas kabinokban folytattuk az utat (The Hakone Ropeway).

Lenyugozo a taj szepsege, eloszor suru erdos dombok felett repultunk, aztan hirtelen elotunik az ordog katlanja, a kopar hegyek aljaban suru, sargas-feheres fustot eregetve. Ez Owakudani, a legutobbi, mintegy 3000 evvel ezelotti vulkanikus robbanas kratere, ahol meg azota is fortyog, zubog a melyen levo magma, es csipos, kenes fust gomolyog a felszinre. Amikor megno a gazok koncentracioja lezarjak a megallot, egyebkent van egy rovid setaut ami kicsit  kozelebb visz a bugyborgo medencehez, de aznap zarva volt. Akinek legzoszervei problemai vannak, nem ajanljak a helyet es osztogatnak nedves zsebkendoket, amiket a szadhoz tehetsz, ha ugy erzed, hogy csip a fust.

A megallo masik hiressege a kuro-tamago, vagyis fekete tojas. Owakudani kenes hoforrasaiban fozott tojasok heja megfeketedik a kemiai reakciok soran. Ugy tartjak, hogy minden egyes elfogyasztott tojas 7 evvel meghosszabbitja az eletet. En kettot ettem, hogy bebiztositsam magam.
Egyebkent 5 van egy csomagban, es 500 yenbe kerul, 100 yen (253 Ft) egy tojas. Jo uzlet, az biztos!
Tuzforro volt, alig birtuk megpucolni es nagyon finom.

Visszaultunk a siklora, ugyanis a vegallomasa Togendai, ami mar a to partjan van, csak utkozben megall Owakudani es Ubako megalloknal. A masodik szakaszon a siklo athalad a palya legmagasabb pontjan, 1044 meteren es mar nagyon kell figyelni, mert ha jo ido van elobukkanhat a Fuji, sot nemsokara megpillanthatjuk az Ashi tavat.

A toparti etteremben ebedeltunk, aztan bealltunk a sorba, hogy hajora szallhassunk. A Hakone Free Pass berlet csak a Kalozhajokra biztosit ingyenes utat.
A setahajorol gyonyoru kilatas nyilik a kratertavat korulvevo hegyekre, es a Fuji mellett, a Hakone-hegyseg egyik legmagasabb csucsat, az 1357 m magas Komagatake-t is megcsodalhatjuk. A  Hakone Komagatake Ropeway nevu sikloval (erre kulon kell fizetni), feljuthatunk a tetejere, ahol az eredeti Hakone szentely (Mototsumiya) all piros kapuival. A sport szerelmesei tobb turautvonal kozul valaszthatnak a kornyeken.
A hajo Hakone-machi allomason kot ki, talan innen nyilik a legszebb panorama az Ashi-tora hatterben a Fujival.

Itt tobb etterem, teazo, fagyizo es ajandekbolt uzemel. Utunk kovetkezo szakaszat gyalog kell megtennunk Moto-Hakone iranyaba. Latnivalo is van boven.

Az Edo korszakban Hakone fontos ellenorzo pont volt a Tokaido foutvonalon, amely Tokiot es Kiotot osszekototte. A tobb szaz eves cedrusfenyok melyek az ut menten sorakoztak arnyekot tartva az arra jaroknak, ma is allnak, vegig lehet setalni alattuk, tovabba rekonstrualtak az ellonorzo pontot is (Hakone Checkpoint).
Aki hosszabban szeretne setalni a Tokaido tortenelmi utvonalon Moto-Hakone es Hakone-Yumoto kozott megteheti, sot Moto-Hakone-tol Hatajukuig az eredeti koburkolaton haladhat. Utja erinteni fogja az Amazake Chaya teazot, ahol meleg, edes rizsborral (amazake) es kulonbozo finomsagokkal gyujthet energiat. Nem messze ettol talalhato a Tokaido Muzeum.

Hakone-machi es Moto-Hakone kozotti felszigeten, az Onshi Hakone Parkban all a csaszari csalad egykori nyari palotja: Hakone Detached Palace.
Tobb torii kaput is lathatunk, a Hakone-szentely vizen „uszo” kapujat szinte kotelezo megorokiteni.

Sokaig idoztem ajandekboltokban, es csodaltam a szebbnel-szebb Yosegi-zaiku alkotasokat. Ez a hagyomanyos japan mozaik-intarzia, meg az Edo korszakbol szarmazik, es nemcsak a mintazata egyedi, hanem a dobozok kinyitasa is valodi turelemjatek, tobb mozdulat szuksegeltetik amig megmutatja titkat. Van amelyik 2, de van olyan ami csak 55 mozdulattal nyithato. Reszletes leirast kaptam ahhoz amit vasaroltam.

A Honma Yosegi Museum-ban muhelyfoglalkozast is tartanak, elozetes bejelentkezes utan, el lehet kesziteni sajat poharalatetunket. Email cim az oldal aljan.

Az ut vegehez erve mar csak a buszokra kell varni, hetvegen eleg sokan vannak. Ha tanacsot adnek, azt mondanam, inkabb hetkozben gyertek Hakoneba es ha van eleg ido, akkor erdemes 2 napra tervezni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://yokohamabanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr7014337311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása