Naplo Japanrol

A Fuji arnyekaban

A Fuji arnyekaban

Celine Dion koncert

2017. június 20. - Vadrozsa

Nagyon regota szeretem Celine Dion tiszta, csengo hangjat, fulbemaszo dalait. Nem, nemcsak a Titanic dal ota, sokkal regebben szuletett meg a szerelem. Amikor ot hallgattam mindig arra gondoltam, ha egyszer eljutok Vegasba, akkor ott tuti megnezem eloben.

Majus 9-en, ez az almom is valora valt. Mar majus 1-en Las Vegasban voltunk, de mivel csak 9-en volt a honap elso koncertje, addig atmentunk Arizonaba a Nemzeti Parkokba.
A jegyeket mar marciusban megrendeltem a Ticketmaster oldalan. Bar ne tettem volna. Volt egy kis kalamajka a jegyekkel, errol is beszamolok, hogy legyetek ovatosak a Ticketmaster ceggel.
Megkaptam a visszaigazolast es a jegyeket, azzal az informacioval, hogy nyomtassuk ki oket, es belepeskor kapunk majd masik jegyeket.

Celine a Caesars Palace Colosseum termeben enekel, 15 eve, telt haz elott. A Caesars palotat 1966-ban alapitottak, azzal a szandekkal, hogy a fenyuzo letesitmeny a Romai Birodalmat keltse eletre. A szobrok, oszlopok, falidiszek es ikonok mind-mind a romai kort idezik. A bejaratnal Julius Caesar 6 meteres szobra koszonti a latogatot. 3 976 szobaval es lakosztallyal rendelkezik, ettermekkel, barokkal, uzletekkel, egy 28.000 m2-es konferenciateremmel es a 4 296 ferohelyes Colosseum szinhazteremmel, amelyet 2003-ban epitettek 100 millio dollarert  exkluzivan az o fellepeseinek.

Fel 8-tol kezdodik minden este a koncert. Idoben odaertunk a helyszinre, hogy legyen idonk korulnezni, fenykepezkedni...stb. A pulthoz iranyitottak bennunket ahol tobb emberrel egyutt atvehettunk volna a jegyeket. Csakhogy a boritek ami a nevunkre szolt ures volt. Kertek, hogy varjunk. Az elso percekben turelmesen varakoztunk, az intezok telefonalgattak, de nem tortent semmi. Egyre tobb munkatarsuk odajott, de segiteni nem tudtak. Eltelt legalabb 20 perc es semmi nem tortent. Egy masik par Kanadabol hasonloan jart, veluk egyutt varakoztunk. Elege kezdett idegesiteni a dolog, a teremben mar mindenki elfoglalta helyet, a folyoso kiurult. Aztan jott egy no, aki felvitt bennunket az emeletre es probalt leultetni, de a helyunk foglalt volt. Tovabbi telefonalgatas. Mi varakoztunk a lift elott. Levittek egy szinttel lejjebb. Ott sem volt hely, alltunk a folyoson, a no telefonalt. Kerdeztuk tole, most akkor mi lesz. Semmi megnyugtatot nem tudott mondani. Mar tobb mint egy felora eltelt, amiota bejottunk es nem tudtak megoldani, azt ami a dolguk lenne. Nem a mi hibank, en megvettem, kifizettem, kinyomtattam a jegyeket. Mar remegtem az idegtol.
Aztan betessekeltek minket egy paholyszerube, ott varakozzunk amig elintezik. Bementunk de par perc mulva elsotetult a terem, kezdodott a koncert. Olyan ideges lettem, majdem szetrobbant a fejem. Kirohantam a folyosora es elkaptam a no karjat. Konnyeimmel kuszkodve orditottam neki, hogy csinaljon valamit mert kezdodik a koncert es nekunk meg nincs ulo helyunk. Magyarorszagrol jottunk ide, hogy ot lassuk, es lassan egy oraja tart ez a cirkusz, oldjak mar meg, mert kurva nagy balhet csinalok.
A no lefagyott, elengedte a fulehez nott telefonjat, es hebegett-habogott. Akkor ott a folyoson hallottam meg Celine felcsendulo hangjat.
- Azonnal ultessen le valahova. Most! Nem varok tovabb! - orditottam a nonek!
Visszavezetett arra a helyre ahol korabban jartunk, 2 kinai ult a helyunkon. Azokat felallitotta es mi leultunk. Nem tudom miert ultek a helyunkon es miert nem lehetett korabban felallitani oket?

A koncert mar elkezdodott, Celine enekelt es mi lemaradtunk a nyitodalrol. Nem beszelve arrol, hogy nem tudtunk elmenni wc.-re sem, nem tudtunk uditot venni magunknak. A lelkiallapotrol mar ne is beszeljunk, ranyomta belyeget az egesz este hangulatara.

A koncert vegen reklamaciot irtunk a pultnal, a szervezok elnezest kertek, nem az o hibajuk.
Hat akkor kinek a hibaja, kerdem en? Tud nekem valaki erre valaszt adni? Hogy tunt el a ket jegy? Hogy bizhatok ezutan a Ticketmaster szolgaltatasiban?
Itthon megirtam az esetet a Ticketmasternek, eddig valaszra sem meltattak. Irtam a Celine Dion Team-nek is, ok ket napon belul valaszoltak. Nagyon sajnaljak, tovabbitjak a levelem a Ticketmasternak, es figyelmeztetik, hogy hasonlo tobbet ne forduljon elo.

Ennyit a jegy mizeriarol.

Maga a koncert fantasztikus volt. Annyira gyonyoru hangja van, olyan tehetsege a zeneleshez, hogy hihetetlen. Fenykepezni lehetett de videot kesziteni nem. Szerintem nincs is ertelme, ugysem lesz elvezheto a minosege.

A ferjem irt a koncertrol egy rovid osszefoglalot, amellyel teljes mertekben egyetertek:

"Az előadás összességében azt hozta amire számítottunk. Egy fantasztikus előadóművész, megfűszerezve színvonalas színpad-rendezéssel, háttér zenekarral, kórussal (a kórus tagjai egyenként is simán koncertezhetnének, annyira jók). Az előbb felsorolt elemek hihetetlen érzékkel lettek összhangba állítva, a megvilágítás / színpad mindig az aktuális zenei karakterhez igazítva. A zenekar egységek szerint, külön-külön mozgatható pódiumra állítva, dob es perkució, vonósok, gitár, basszusgitár, zongora, kórus. A koncert folyamán csatlakoztak a fúvósok és az orgona ugyanilyen precíz elhelyezéssel. A pódium elemeinek megfelelő módon való tologatásával és a tér szűkítésével vagy bővítésével a színpad folyamatosan egy kompakt egységet sugárzott. A megvilágítást, lézereket diszkréten használták, azonosulva a zenemű érzelmi töltésével, nem mozgatták őket körbe-körbe megvakítva a nézőket. A fények színei nem váltakoztak dalok közben, minőségi előadónál erre nincs szükség. A hangzásra egyszerűen nem találtam szavakat, minden hangszer tisztán hallható, élvezhető. Tisztelettel ajánlanám gyorstalpalóra küldeni a magyarországi koncerteken tevékenykedő „hang technikusokat”, remélvén sikerül velük megértetni, attól hogy a bőgő/basszus gitár /dob olyan mélyre, hangosra van állítva hogy mindent elnyom, még nem lesz élvezhető a koncert. (Sajnos pár éve a Gipsy Kings koncertnek alig vártuk a végét a felsorolt okok miatt).

Celine Dion a koncert 90%-ban szolidan es nagyon elegánsan öltözött, előadása mentes volt a feltűnő színpadi mozgástól, a szint amit Ö képvisel nem kívánja meg az ehhez hasonló extra tevékenységeket. Nagyon otthonosan mozog a színpadon, laza természetességgel fecseg az életéről, alkotásairól, a miértekről.
Mikor énekelni kezd csak úgy ragyog az egész nő, látszik rajta imádja amit csinál es a kisujjában van a nézők szórakoztatása. Fantasztikus zenei intelligenciával rendelkezik: nem viszi el egyedül a showt, szívesen osztozik azzal, azokkal akik segítenek neki hogy sikeres legyen. Amint rajta kívül valaki más is szólózik, rögtön vele együtt központba kerül, megvilágítják. Hogy minden kételyt eloszlasson a megvilágított személlyel kapcsolatban Celine elindul felé, rámutat, reánéz, érzékelteti, hogy abban a pillanatban a társnak is fontos szerep jut.

Az előadást 5 részre osztanám:

1. A belépő dal után, Celine kedvesen üdvözli a közönséget és megköszöni támogatásukat és szeretetüket, hogy immár 15. éve, töretlen sikerrel énekelhet Las Vegasban.

Mesél arról miért szerződött annak idején a sivatagi városba. Annak ellenére hogy ezt a szakmában sokan visszalepésként említették, ő ebben egy fantasztikus lehetőséget látott, valami újat amire lesz kereslet. Igaza volt, a Colosseum azóta minden előadására megtelik.

Szösszeneteket mesél gyerekkorából: szegény 14 gyermekes család legkisebb gyermekeként o volt az utolsó aki hangszerhez jutott vagy énekelni hagytak. A zene mindig is a család része volt, szülei, kis klubjukban, a Le Vieux Baril-ben dolgoztak, ahol a család gyermekei rendszeresen felléptek. Céline már öt éves korától arról álmodozott, hogy világszerte ismert és elismert énekesnő lesz. 1973. augusztus 13-án lépett először közönség elé az egyik bátyja, Michael esküvőjén. 
Volt egy érdekes és nagyon tanulságos története. Még karrierje kezdetén, nagyon nehéz anyagi körülmények között élt. A terve az volt hogy ebből minél hamarabb kitörjön, arra ösztökélte akkori munkatársát, későbbi férjét, hogy slágert írjon neki ami sok pénzt hoz a konyhára. René Angelil azt kérdezte tőle: Karriert szeretnél építeni vagy egy „EGY” dalos sztár lenni? Ennek a mondatnak az értelmét csak később értette meg és ezért mindig nagyon hálás volt férjének, hogy segített karriert épített.
A közönséget magával ragadta a beszéd, az őszinte kitárulkozása, viccelődése. Tudni kell róla, hogy sokat humorizál, bohóckodik.

A folytatásban nagyon szép lírai dalokat énekelt, angolul és franciául egyaránt, többek közt a „Recovering” című dalt is amit Pink írt neki, amikor meghalt a férje. Nem felejti el megemlíteni, hogy mennyire meghatotta őt az ajándék-dal és nincs szebb annál, mint amikor egyik művész a lelkéből fakadó gazdagságot megosztja a másikkal.

2.  Celine Dion mint sanzon énekes, kis jazz zenekarral a háttérben, zongora, fúvósok, dob, kórus. Egyszerűen lenyűgöző, ezt a szerepkört mintha rászabták volna. Mint az elején említettem, a színpadi tér megfelelő szűkítésével, a pódium tologatásával úgy tűnt mintha a színpad telítve lenne. Szinte észre se veszi az ember hogy negyed annyi ember zenél, szerepel rajta mint ezt megelőzően.

A részek közötti szünet nem hosszú, csupán 1-2 perc, addig a közönség tapsol, majd Celine újra berobban a következő rész hangulatához öltözve.

3. Olyan slágerekkel folytatja, amelyek számára íródtak, hangszínéhez, habitusához igazodva. Fúvós egységgel és orgonával egészül ki a zenekar. A színpadon maximális számban van jelen az együttes, a három kórus tagból, a fekete úriemberre hatalmas szerep hárul, és fantasztikusan oldja meg.
Barnev Valsaint gyönyörű mély hangja nagyon jól társul Celine Dion hangszínével, aki meg sem próbálja őt túlénekelni. Egyszerűen mennyei.
Itt hangzik el a jól ismert Titanic betétdal is, a „ My Heart will go on”.

4. Nekem a negyedik rész tetszett a legjobban. Akusztikus verzióban adják elő a dalokat, Celine Dion, a kórus és két akusztikus gitár kíséretében. Ha az eddigi előadás mennyei volt az elkövetkező négy dalra nem találok megfelelő jelzőt.  

És itt kellett volna véget érnie a koncertnek, így lett volna tökéletes.

5. Az utolsó részben Celine megjelent egy csillogó zöld ruhácskában, és Prince „Purple Rain”-jét, valamint a Queentol a „The Show Must Go On”-t énekli, vad csípőrángások közepette. A zenekar széthullik, megbomlik az addigi rendszer, összetettség. A csúcs az amikor a vonósok mint anno Slash hegedűvel metáloznak. Ültünk párommal és nem értettük. Miért kell ez? Mi vihet rá egy ilyen nagyszerű előadót, hogy ezt bevállalja?
A közönség nagyja láthatóan élvezi, a nézőtéren fütyülnek, felállnak, ugrálnak, előretódulnak a színpadig. Celine bátorítja őket: Gyertek bulizzunk, hiszen ez Las Vegas!

Gondolom akik működtetik a showt pont ezt akarják látni, ez jelenti számukra a sikert. Hála Istennek a hegedű felgyújtása vagy színpadhoz csapdosása elmaradt :)
Azt értem, hogy tenni kell a jó hangulatért, csápolni, táncolni, vonaglani….., de ez egész egyszerűen nem az o stílusa. A Purple Raint még megoldotta, de a The Show Must Go On-t igazán nem kellett volna. Harmatgyenge volt az előadás mód, a kidolgozottság, a hangzás."

Összességében az est csodálatosra sikeredett, felejthetetlen élménnyel gazdagodtunk.
Bár ne lett volna az utolsó 10-15 perc!
Régóta nyomon követem a fellépéseit, ezek teljesen új számok, eddig nem énekelte őket, a korábbi előadásokat mindig a szívhez szóló Titanic-dal zárta.

A gyonyoru "Recovering" cimu dal, majd utana a "Szepseg es a szornyeteg" betetdala, Barnev Valsaint-el enekelve:

Celine Dion elso nemzetkozi sikereit az 1980-as evekben erte el, amikor 1982-ben megnyerte a Yamaha World Popular Song Fesztivalt es 1988-ban az Eurovizios Dalfesztivalt. Vilaghirnevet a 90-es evekben szerzett, menedzsere es kesobbi ferje Rene Angelil segitsegevel.

Dalait tobb zenei stilus alakitotta, koztuk a pop, rock, gospel, r&b, soul, es az europai klasszikus zenei stilus egyarant. Dalszovegeinek fobb temai a szegenyseg, ehezes, spiritualitas, illetve a szerelem es romantika. Gyermekei szuletese utan az anyai kotelek es a testveri szeretet is a visszatero temak koze kerult.

A Caesar Palace deszkain sok hires eloado fellepett a 70 evektol: Frank Sinatra, Sammy Davis Jr., Dean Martin, Rod Stewart, Celine Dion, Shania Twain, Bette Midler, Cher, Elton John, Liberace, Diana Ross, Liza Minnelli, Julio Iglesias, Harry Belafonte, Lena Horne, Judy Garland, David Copperfield, Tony Bennett, Gloria Estefan, Luis Miguel, Janet Jackson, Jerry Seinfeld, Carey, Matt Goss és Deana Martin.
Azonban egyikuk sem hozott olyan kiemelkedo bevetelt a szalloda szamara, mint Celine. 2003 es 2007 decembere kozotti fellepesei a 3 millió eladott koncertjeggyel, a zenetortenelem egyik legnagyobb bevetelet produkaltak.

Tobb mint 220 millio eladott albummal vilagszerte, Celine Dion az egyik legsikeresebb, eloadonak szamit. Szamos amerikai es nemzetkozi arany, platina es tobbszoros-platina lemezei mellett, ket albuma is elerte a Gyemant-album statuszt, miutan tobb mint 10-10 millio peldanyban keltek el az Egyesült Allamokban es tobb mint 30-30 millio peldanyban vilagszerte.

5 GRAMMY dijat, 2 Oscart, 7 amerikai zenei dijat, 20 Juno dijat (Kanada) es egy elkepeszto 40 Felix Awards (Quebec) dijat nyert.

Nagyon orulok, hogy lathattam-hallhattam ot eloben. Ha valaha meg arra fuj a sors szele, ujra megnezem.

 

 

 

 

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://yokohamabanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr4212603849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása