Naplo Japanrol

A Fuji arnyekaban

A Fuji arnyekaban

Tateyama Kurobe Alpine Route

2019. január 27. - Vadrozsa

Regota vagytunk vegigjarni ezt a csodalatos utvonalat a Japan Alpokban, most vegre sort keritettunk ra, es nem csalodtunk, szepsege messze felulmulta a varakozasainkat.

A Tateyama hegyseg vonulatain kiepitett utvonal, a Chubu Sangaku Nemzeti Park resze es festoi tajakon vezeti vegig a latogatokat. 1971-ben adtak at, azota toretlen a sikere, rengeteg belfoldi es kulfoldi utazot vonz. A 37 km hosszu tavolsagot kulonbozo kozlekedesi eszkozokon tesszuk meg: vonat, siklo, busz, trolibusz, libego, drotkotelpalya. Egy nagyon rovid szakaszon kell csak gyalogolni. Termeszetesen seta es turautvonalakbol sincs hiany, az osszes megallonal vannak latnivalok, lehet setalni az alpesi dombokon, turazni a magasabb hegyeken, vizesest (Shōmyō Falls-350 m magas), tavakat latogatni vagy fortygo-fustolgo vulkani tevekenyseget megfigyelni.
Legmagasabban fekvo megallo a 2450 meteren levo Murodo, innen meg lehet maszni a 3003 m magas Oyama csucsot.

Regebben, amikor meg csak tervezgettem, nem tudtam eldonteni hogy melyik evszakban erdemes meglatogatni. Leginkabb a tavasz vonzott (aprilis-majus), amikor ude zold a novenyzet, de meg havasok a csucsok es vegig lehet setalni a hires Yukino-otani utvonalon, ami 15-20 m magas hofalak kozott vezet. Nyaron a sok vadvirag, osszel pedig a szines lombok teszik varazslatossa a tajat. Telen zarva van, altalaban aprilis 15 es november 30 kozott van nyitva, de ez valtozhat, ellenorizni kell a HIVATALOS OLDALUKON.

Vegul oszre esett a valasztas es amikor az oldalon jeleztek, hogy 3 helyen mar  teljes pompajaban viritanak az oszi szinek, elindultunk. Egyebkent az oldalon mindenfele infot megtalaltok, ajanlatos figyelni az aktualis hireket.

A Tateyama Kurobe Alpine Route utvonal ara 12.090 yen, ha az indulas napjan vesszuk meg. Ha sporolni szeretnenk, akkor utazas elott legalabb 1 nappal szerezzuk be a jegyeket, mert igy csak 9000 yen/ fo. Meg lehet venni repulotereken, bizonyos vonatallomasokon, ITT a link informalodni.

Mi Kanazawa vonatallomason vettuk meg elotte egy nappal. Fontos, hogy ez a jegy csak egy iranyba ervenyes, nem retur:
1. Ha Naganobol indulunk akkor a JR Nagano/Shinano-Omachi allomas es Dentetsu-Toyama allomas kozott (a Toyama Chiho Railway vonalon)
2. Ha Toyamabol akkor a Dentetsu-Toyama es JR Shinano-Omachi/Nagano allomasok kozott.

Az elozo bejegyzest azzal fejeztem be, hogy Toyamaba buszoztunk, mert onnan indul a turautvonal. Mint utolag kiderult, jo otlet volt itt aludni, reggel 5-kor mar kint voltunk az allomason.
Akinek nagy csomagja van es nem szeretne vegig magaval hurcolni, itt a Toyama-Dentetsu vonatallomason van poggyasz fuvarozasi szolgaltatas. Csatolok kepeket az arakrol, es ITT egy link ahol utana tudtok nezni.
A “Toyama Chiho Railway” vonalon egy oracskat vonatoztunk Tateyama allomasig.

A jegyeinket ennel a megallonal at kellett valtani masikra, ami aztan a teljes utvonalra szolt. Kaptunk Visitor’s Guide terkepet (ugy van megszerkesztve, hogy minden allomason lehessen pecsetelni bele), es Time Table kisokost a jarmuvek indulasi idopontjairol, ezt erdemes figyelni, hogy ne kessuk le az utolso jaratokat.

Nem kellett sokat varni a kovetkezo jaratra sem, minden meg van szervezve, terelik a nepet, nem lehet eltevedni. Atszalltunk a “Tateyama Cable Car” siklora, ami 7 perc alatt felrepitett Bijodaira-ra. Ott nem akartunk idozni, ezert rogton buszra szalltunk (Tateyama Highland Bus) es kb. egy oran keresztul kanyarogtunk folfele, nagyon szep es szines levelekkel, bozotokkal tarkitott alpesi tajon.

Utkozben elhagytuk a Midagahara megallot, 1930 meter magasan, mi nem szalltunk le, hanem Murodo-ig mentunk (2450m). Itt talalhato Japan legmagasabban fekvo  szallodaja: Hotel Tateyama.

Eloszor vegigmentunk a “Mikurigaike pond loop” nevu utvonalon (1.7 km es kb.1 ora), kozben elhaladunk a Jigokudani pokol volgye mellett, ahol kenes gazokat pofog ki a fold (ha magas a vulkani gazok koncentracioja lezarhatjak az osvenyt).
Utana nekivagtunk az Oyama csucsnak (3003 m es kb. 2.5 ora oda-vissza). Az informacios pultnal kerni kell terkepet a kornyezo turautvonalakrol.
Fenseges volt ez a taj, igezo es vad, sajnos a kepek nem adjak vissza azt amit lattunk.

Innen trolibusszal (Tateyama Tunnel Trolleybus) haladtunk at egy alaguton es 10 perc mulva megerkeztunk Daikanbo megallohoz. Ez mar csak 2316 meteren van es teljesen mas taj fogadott. A kilatorol nagyszeru panorama tarult elenk: a kopar hegyeket itt-ott tarka bokrok szineztek, alattunk a Kurobe vizgyujto gat es a to, mi meg 2600-2800 meteres csucsokkal neztunk farkasszemet.

Videok szempontjabol ketfele vagtam a kirandulast, ime az elso resz:

Drotkotelpalya (Tateyama Ropeway) visz le bennunket az 1828 meteren levo Kurobedaira allomasra, ahol kozelebb kerultunk a latvanyos szinparadehoz. Itt eleg sokaig elidoztunk, nem tudtunk betelni a latvannyal. Kisebb etterem, es egy bolt all rendelkezesre, ahol szuvenir, udito, ragcsalnivalo vasarolhato.

Ujabb siklo kovetkezik (Kurobe Cable Car), es 5 perc alatt levisz bennunket Kurobeko megallohoz, ahonnan majd gyalog megyunk at a hatalmas gaton (Kurobe Dam). Az orszag legnagyob gatja (186 m magas es 492 m szeles), 1956 es 1963 kozott epult es 171 embereletet kovetelt.
Nehany lepcso megmaszasa utan, a kilato magassaga teljes panorama kepet nyujt az alattunk fekvo oriasi epitmenyrol es a vizgyujto torol. A felszallo vizparan attoro napsugarak folyamatos szivarvanyt varazsolnak a monstrum fole. Ezt most sajnos nem lathattuk, epphogy elkaptuk a naplementet.

Megint trolira valtottunk (Kanden Tunnel Trolley Bus) es 15 perc alatt atrobogtunk az alaguton Ogizawa allomasra. Negy ora mult par perccel, a naganoi busz 10 perce ment el. Erdeklodtunk a Tokio fele tarto buszokrol, aznap mar semmi nem volt. Szoval ezen a teren kicsit csalodottak voltunk, amilyen szep volt a nap, ugy elromlott estere. Meg nem is volt este, csak delutan es nem volt busz. Szoval igyekezni kell lefele a hegyrol. 2 orat vartunk a kovetkezo buszra, aztan Naganobol a WILLER ejszakai buszjarattal hazadocogtunk.

Egy nap alatt siman be lehet jarni az utvonalat (attol fugg ki mennyi turazast es setat tervez be). Mi Murodon toltottuk el a legtobb idot, a tobbi megallonal mar csak a kornyeken maszkaltunk.
Bele kell kalkulalni, hogy unnepnapokon tobben vannak, hosszabb ideig kell sorban allni az atszallasoknal.
Vannak szallasok es onsenek, satorozni is lehet (Rachiozawa Campsite), igy akar tobb napot lehet tervezni.

Kedves utazok! Japan nemcsak a Tokio-Kioto-Oszaka-Hiroshima utvonalbol all :)
Aki szereti a termeszetet es a hegyeket, ide mindenkepp megeri eljonni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://yokohamabanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr2014330945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása